Späť na zoznam
6. júl 2017
Vône

Tajomstvo vône nového auta

Väčšina z nás už zrejme zažila jazdu v novom aute. Kto by nemal rád ten pocit sedieť v novom interiéri, všetko je také čisté a neopotrebované, bez škrabancov.

Vôňa nového auta bola vyvinutá už pred desaťročiami, a keď autá opúšťajú výrobnú linku strieka sa do každého z nich. V priemere vydrží okolo 6 týždňov, kým začne slabnúť a ustupovať iným špecifickým pachom, ktoré vznikajú každodennou jazdou.                  

Vôňa nového auta

Napríklad marketéri z firmy Mitsubishi prišli s geniálnym nápadom. Pripravili kampaň, ktorá využíva fakt, že si ľudia spájajú vôňu kože s kúpou nového auta. Autori kampane evokovali u potenciálnych zákazníkov predstavu nového auta. Našli spôsob, ako vytvoriť arómu koženého interiéru a dopriať im tak pocit, že to je presne to, čo chcú.

Stratégia kampane bola jasná: Ľudia milujú vôňu kože a spájajú si ju s novým autom. Úlohou bolo vzbudiť tieto emócie prostredníctvom vhodných marketingových nástrojov a dostať tento pocit radosti z nového auta. Cieľovou skupinou boli ľudia vo veku od 25 – 49 rokov a, samozrejme, nadšenci výkonných áut a maximálneho pôžitku z jazdy.
                    
Tvorcovia kampane sa rozhodli pre tzv. Scratch and Sniff reklamu. Ideálnu pre reklamy kozmetických firiem. Napr. keď si kupujeme parfum z katalógu, prejdeme rukou po strane a vôňa sa nám uvoľní na ruku. Je úplne identická ako vôňa z flakónu. Tak presne takýmto istým spôsobom „umožnili“ zákazníkom zažiť pocit ich novučičkého, voňavého Mitsubishi Evo X.                   

A Výsledok?

Zvýšenie predaja Mitsubishi Evo X vzrástol o 16 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom, a to aj napriek faktu, že automobilový priemysel zažíval práve 20 % pokles predaja (BBDO 2008).                                 

Čo vlastne tvorí vôňu nového auta?
                                    
O tom, že vôňu nového auta neberú výrobcovia automobilov na ľahkú váhu už asi nepochybujete. Vedia to veľkí hráči ako sú Rolls Royce, Mercedes, Toyota, Nissan, či BMW. Japonský Nissan experimentoval s vôňou už okolo r. 2008. Model FUGA, určený pre Ázijský trh ako prvý disponoval funkciou Driver Attention Alert System (varovný systém pozornosti vodiča), ktorý sleduje návyky vodiča (reakčný čas a pod.), a keď zaznamená zvýšené riziko mikrospánku upozorní vodiča správou na displeji, vibrovaním volantu a sviežou lesnou vôňou, ktorá prebudí jeho zmysly.


                    
Ďalší popredný nemecký výrobca automobilov BMW na svojej stránke predstavuje Anabelle, profi parfumistku z Francúzska, ktorá pracovala 3 roky na vytvorení interiérovej vône pre nové „bavoráky“ radu 7. Za príplatok si teraz majitelia nových „sedmičiek“ môžu zvoliť tzv. Ambient Air Package, ktorý ponúka možnosť ionizovať alebo prevoňať interiér auta. Na výber máte 8 druhov vôní. Systém je riadený cez ovládanie klimatizácie v menu iDrive. Ponúka 3 stupne intenzity vône. Vône sú špeciálne vyvinuté pre BMW a sú unisex.
                    
Mercedes-Benz má dokonca team čuchových expertov (ako je napr. Claudia Schempp), ktorí rozhodujú o materiáloch, ktoré pôjdu do nových modelov. Tento „nosový team“ už 25 rokov analyzuje pach všetkých materiálov použitých pri výrobe interiérov nových áut.                 

V našej ponuke vôní nájdete dve vône nového auta:

  • NEW CAR AMBIENTE - vôňa typická pre nové automobily.
  • NEW CAR NOBLE - luxusná vôňa orechového dreva s jemným dotykom kože. 

Vôňavá hromadná doprava                   

Vlaky, autobusy a lietadlá - denne nimi cestuje mnoho ľudí. Často nám však cestovanie znepríjemňujú rôzne zápachy, ktoré sa dajú použitím aroma marketingu kvalitne odstrániť. Je to veľmi jednoduché. Napríklad si predstavte 15 minút cesty mestskou hromadnou dopravou v autobuse, v ktorom je zápach (telesný, fajčiarsky...), to dokáže naozaj pokaziť náladu už z rána. Naopak si predstavte vôňu oceánu, alebo vypranej bielizne, ktorá v nás dokáže prebudiť pocit sviežosti a čistoty. Naše zariadenia eliminujú aj tie najťažšie odstrániteľné zápachy.         

Zdroj: newneuromarketing.com, bbdo.com
Zdroj foto: unsplash.com


Podobné príspevky


23. apríl 2017
Vône

Ktoré vône použiť pre kvalitnejší spánok?

Každý obľubuje vôňu čistého posteľného prádla. Vedeli ste ale, že šírenie špecifickej vône vo vašej spálni vám môže zlepšiť nočný spánok?

Čítať viac
19. máj 2017
Vône

Vôňa jazmínu pre pokoj na duši

Predstavte si letný večer, ktorým sa nesie vánok sladkej a exotickej vône jazmínu. Táto biela kvetina je pestovaná pre svoju krásu a nezameniteľnú vôňu.

Čítať viac
18. máj 2017
Vône

Ako vonia zlato?

Jednou z najslávnejších a lákavých vôní je santalové drevo. Je to starodávna vôňa, známa najmä vo východných kultúrach, ale v súčasnosti ju uznáva každý parfumér.

Čítať viac