Späť na zoznam
28. marec 2017
Vône

Dokáže vôňa čokolády zvýšiť predaj kníh?

Každý pozná chuť čokolády. Je výdatná, krémová, lahodná, a ... môže pomôcť pri predaji? Vôňa čokolády šíriaca sa v kníhkupectve, zvyšuje u zákazníkov chuť k nákupu.

Štúdia bola vykonaná v Belgicku, kde sa vedci pokúsili čokoládovou vôňou aromatizovať priestory kníhkupectva. Počas desiatich dní sledovali, ako táto aróma ovplyvní zákazníkov. Výsledkom štúdie bolo odhalenie, že si zákazníci s väčším záujmom prezerali viaceré knihy, a zároveň aj viac komunikovali s personálom obchodu či kládli im otázky.

Vyšší predaj až o niekoľko percent 

Okrem toho sa podarilo vedcom zaznamenať aj to, čo zaujíma zákazníkov v prostredí voňajúcom po čokoláde. Najväčší efekt spozorovali na zákazníkoch čítajúcich sekciu jedlo/nápoje a romantickú literatúru, s nárastom predaja o 40 %. O niečo nižší vplyv tejto vône zaznamenali na zákazníkoch prezerajúcich si sekciu kriminálnych príbehov a histórie, kde bol nárast o 22 % vyšší.

 

 

Vôňa čokolády v obchodoch 

Hoci bola táto štúdia realizovaná v kníhkupecte, takýto efekt by sme mohli pozorovať aj v iných podnikoch. Čokoláda by tak bola výbornou arómou pre obchod so sladkosťami, spodnou bielizňou a mnoho ďalších. Našťastie, aj my v našej ponuke máme vôňu s vonnou zložkou čokolády.

 

Zdroj štúdie: sciencedirect.com

Zdroj foto: unsplash.com

 


Podobné príspevky


6. júl 2017
Vône

Tajomstvo vône nového auta

Väčšina z nás už zrejme zažila jazdu v novom aute. Kto by nemal rád ten pocit sedieť v novom interiéri, všetko je také čisté a neopotrebované, bez škrabancov.

Čítať viac
28. marec 2017
Vône

Naštartujte svojich zamestnancov sviežimi vôňami

Niektoré štúdie odhalili blahodárne účinky mentolových i citrusových vôní. Ako však môžeme tieto prínosy využiť v každodennom živote?

Čítať viac
19. máj 2017
Vône

Vôňa jazmínu pre pokoj na duši

Predstavte si letný večer, ktorým sa nesie vánok sladkej a exotickej vône jazmínu. Táto biela kvetina je pestovaná pre svoju krásu a nezameniteľnú vôňu.

Čítať viac